Erdoğan: Şu anda uçaklarımız boş gidip geliyor, bu uçakları doldurun

Rize-Artvin Havalimanı açılışındaki konuşmasında 'Uçaklarımız boş gidip geliyor' diyen Erdoğan, çay alım fiyatını da açıkladı. Çay alımlarında uygulanacak taban fiyatı 6 lira 70 kuruş oldu.

İlk ihalesi Cengiz İnşaat-Aga Enerji ortaklığına, ‘ilave işler inşaatı’ ihalesi ise eski AKP Rize Milletvekili Abdülkadir Kart'ın sahibi olduğu Asl İnşaat’a verilen ve temeli 2017’de atılan Rize-Artvin Havalimanı’nın açılışı gerçekleştirildi.

Açılışa Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, AKP Genel Başkanvekili Binali Yıldırım, MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, BBP Genel Başkanı Mustafa Destici, İçişleri Bakanu Süleyman Soylu, Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar ve Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu gibi bakanların yanı sıra Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev de katıldı.

Erdoğan, önce Aliyev ile el ele sahneye çıktı ve alandakileri selamladı. Ardından Aliyev bir konuşma gerçekleştirdi ve Türkiye’de olmaktan mutluluk duyduğunu söyledi. Aliyev, kendisini törene davet eden Erdoğan’a teşekkür etti. Türkiye’nin günden güne güçlendiğini savunan Aliyev, bunda Erdoğan’ın ‘büyük payının olduğunu’ dile getirdi. Aliyev, Karabağ savaşında Türkiye’nin Azerbaycan’ın yanında olduğunu kaydederek, bugün Karabağ’ın imarında Türk şirketlerinin etkili olduğunu belirtti. Erdoğan’a övgüler dizen Aliyev, "Rize, Türk dünyasına Erdoğan’ı bahşetmiştir. Bunun için size minnettarım" ifadelerini kullandı.

'UÇAKLAR BOŞ GİDİP GELİYOR'

Daha sonra Erdoğan’ın konuşmasına geçildi. Erdoğan’ın konuşmasından öne çıkan kısımlar şu şekilde:

-Eser ve hizmet siyasetimizin son örneği bu havalimanımız sıradan bir yatırım değildir. Dünyada deniz üzerine inşa edilen toplam 5 havalimanı bulunuyor. Bugün açılışını yaptığımız Rize-Artvin’le birlikte ikisi ülkemizdedir. Böylece ülkemizdeki havalimanı sayısını 26’dan 57’ye çıkardık.

-Uçaklarımız boş gidip geliyor. Buradan Rizeli ve Artvinli hemşerilerimize sesleniyorum. Bu uçaklar boş gidip gelirse bu ne Rize’ye ne de Artvin’e yakışır. Bu uçakları doldurun ki bu gidip gelişler çok daha farklı bir şekilde devam etsin.

-Ne dağlar, ne denizler bizim hizmet aşkımızın önünde duramaz. Doğu Karadeniz’in gerçekten zorlu coğrafyasında inşa ettiğimiz Rize-Artvin Havalimanı, komşumuz Gürcistan’ın ulaşımını da kolaylaştıracaktır. Ülkemizin sınırlarının en uç noktasına kurduğumuz bu havalimanı, insanımıza vakitten yakıta, trafik kazalarından emisyon gazı azaltımına kadar pek çok alanda katkı sağlayacaktır. İsteyen herkese Rize, Artvin artık bir uçak bileti mesafesindedir.

-Rize'nin turizm potansiyelini değerlendirmek için de önemli çalışmalar yürütüyoruz. Kaçkar Dağları Milli Parkı'nı halkımızın kullanımına açtık. Bölgemizi, Karadeniz'in üs bölgesini yapacak İyidere Lojistik Limanı'nın da yapımı sürüyor.

-Sen orada ben burada, biraz yakın olalım, dal ile asma gibi birbirine sarılalım. Bir şey diyeyim sana, sevdan öldürdü beni oy kül oldum yana yana. Artık Rize'de Artvin'de türküler ayrılık değil, kavuşmak üzerine söylenecek.

'ARTIK KİMSENİN GEÇİM DERDİ İÇİN BAŞKA YERE GİTMESİNE GEREK KALMADI'

-Yaptığımız yatırımlarla artık bölgemizde insanlarımızın hayat standartlarını batıdaki şehirlerimizin ötesine geçirdik. Milletime sesleniyorum. Topluluğu görüyorsunuz, heyecanı görüyorsunuz. Artık hiç kimsenin eğitim için sağlık, geçim derdi için başka yerlere gitmesine gerek kalmadı. Hatta gurbette sıla özlemiyle yaşayan vatandaşlarımızın geri dönmesi için gereken her şeyi hazırladık. Bölgenin göç sorununun çözümü konusunda ihtiyaç duyulanları sağlamış olduk.

-Türkiye'nin demokrasi ve kalkınma yolculuğu 2 asırlık tarihi ile büyük bir başarı hikayesidir. İçinde emperyal güçlerin sömürü düzenine karşı verilen mücadeleyi ruhu barındırır. İşte ben karşımda sizleri böyle görüyorum. Bunu Karabağ'da Libya'da Gabar ,Cudi ve Bestler Deresi'nde tüm terör örgütlerine karşı ispatladınız. Şehitlerimiz geldi ama biz biliyoruz ki şüheda fışkıracak toprağı (sıksan) şüheda. İşte milletimiz önce istiklalini kazanıp yeni devletini kurarak demokrasi ve kalkınma adımlarıyla bugünkü seviyesine gelmiştir. Çünkü Türkiye zihinlere ve ayaklara vurulan zincirlerinden kurtulup kendi medeniyet tarih misyonunu sahiplendiğinde diğer toplumların da onları izleyeceğini biliyorlardı. Darbelerle, terör örgütleriyle, uluslararası kumpaslarla oyaladılar. Biz de ülkeye ve millete hizmet ederken aynı yollardan geçtik. Milletimiz senaryoyu çözdüğü için girdiğimiz tüm mücadele bugün olduğu gibi yanımızda yer aldı.

'SIKINTILARI YİNE BİZ ÇÖZECEĞİZ'

-Bugün Cumhur İttifakı olarak aynı mücadeleyi sürdürüyoruz. 2023'e bu ruhla hazır mıyız? Hazırlanıyor muyuz? 2023'e atfettiğimiz hedeflere ulaşmamızı engelleme çabalarını beraberce izliyoruz. Yalan, iftira, çarpıtmanın kol gezdiği iklimde ülkemizi geleceğe hazırlıyoruz. Ekonomi sisteminin kökünden sarsıldığı dönemde, yatırım, istihdamla ülkemizi büyütmek için gece gündüz çalışıyoruz. Milletimizin asırlık geri kalmışlığının ihmalinin dermanını nasıl biz bulmuşsak bugünkü sıkıntıları yine biz çözeceğiz. Tek vaatleri Türkiye'yi her şeyiyle eskiye döndürmek, kavga ettirmek, emperyal düzene uydurmak olanlara fırsat vermeyeceğiz. Teneke gürültüsünden farkı olmayanların patırtılarıyla olanların gerçek yüzlerini sizler biliyorsunuz. İşte bugün Rize-Artvin Havalimanı’ndayız. Geçtiğimiz aylarda Tokat Havalimanı'nı hizmete açtık. 18 Mart'ta Çanakkale Köprüsü'nü açtık. 1915 Çanakkale Köprüsü'yle boğazlarımıza 4'üncü gerdanlığı takmış olduk.

'EKSİKLERİMİZ, HATALARIMIZ OLMUŞTUR AMA DEVEDE KULAKTIR'

-Hayatın her alanında ülkenin çehresini milletin makus tarihini değiştirerek ülkeye çağ atlatmış olmanın huzuruyla sizlerin karşısındayız. Eksiklerimiz, hatalarımız olmamış mıdır. Elbette olmuştur. Bunlar devede kulak misalidir. Dünya ve bölgemiz krizlerin yol açtığı bir ateş çemberinden geçerken biz ülkemizi en üst seviyeye çıkarmanın karşılığını vermeye çalışıyoruz. Türkiye belki 100 yılda bir böyle fırsatlar yakalıyor. Daha önce bu fırsatları elimizden aldılar. Bu hüsranın yaşanmasına milletçe izin vermeyeceğiz.

YAŞ ÇAY ALIM FİYATINI AÇIKLADI

-Sizlerle gurur duyuyorum. Küresel krizin ülkemize etkilerini azaltmak için çok yönlü program uyguluyoruz. Üretim ve istihdam tarafında işler planlandığı gibi gidiyor. Enflasyonu dizginleyerek sürdürüyoruz. Bu bölgenin en önemli gelir kaynağı çay üretimidir. 2022 yılı yaş çay alım fiyatlarının müjdesini sizlerle paylaşmak istiyorum. Geçtiğimiz yıl yaş çay alım fiyatı kilogramda 3,87 liraydı. Bu yıl yaş çay alımlarında uygulanacak taban fiyatı yüzde 73'ün artışla 6 lira 70 kuruşa, kilogramda 13 kuruş olan desteklemeyi de yüzde 130 artırarak 30 kuruşa çıkarıyoruz. Böylece üreticilerimiz çaylarını geçen yıla göre destekleme ile birlikte ortalaması yüzde 75’e gelen artışla kilogramı 7 liradan fabrikaya verebilecek.